TÜBA 5. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu Başlıyor

Türkiye Bilimler Akademisi’nin (TÜBA) Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile imzaladığı protokol çerçevesinde, TÜBA Bilim Eğitimi Programı kapsamında temel bilimler öğretmenlerine yönelik 5. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu, 30 Ocak 2017 tarihinde düzenlenen törenle açıldı.

5. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu, İstanbul Üniversitesi’nde 30 Ocak-3 Şubat tarihleri arasında 5 günlük bir program çerçevesinde fizik, kimya, biyoloji, matematik, fen bilimleri ve tarih alanlarında verilen eğitimlerle gerçekleştirilecek. Kurs ile temel bilimler öğretmenlerine yönelik sorgulamaya dayalı öğrenme ve temel bilim eğitiminin etkinleştirilmesine katkı sağlamak amaçlanıyor.

5. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu’nun açılış konuşmalarını TÜBA Bilim Eğitimi Programı Yürütücüsü ve TÜBA Asli Üyesi Prof. Dr. Mustafa Safran, MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Semih Aktekin, TÜBA Başkanı Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar ve İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak gerçekleştirdiler.

“Eğitimin Kilit Taşı Öğretmenlerdir”

YÖK Denetim Kurulu Üyesi, TÜBA Bilim Eğitimi Programı Yürütücüsü ve TÜBA Asli Üyesi Prof. Dr. Mustafa Safran konuşmasında kursun amacını çocukların fen ve matematik alanlarına karşı ilgilerini artırmaya yönelik olarak eğitimcilere yeni yollar göstermek olarak aktardı. TÜBA’nın aslında bir bilim kuruluşu olduğunu ama çocukların gelecek hayatlarında karşılaşacakları problemlerle kayıtsız kaldıkları bu derslerin bağlantısını sağlamayı kendine görev edindiğini kaydeden Prof. Dr. Safran, gündemdeki müfredat tartışmaları hakkında ise “Burada şu kritik soruyu sormak gerekiyor: ‘Eğitimin kilit taşı müfredat mıdır, öğretmen midir? Birçok eğitimci müfredatın eğitimin kilit taşı olduğunu savunur. Ben bu meslekten gelen 37 yıllık bir öğretmen olarak söylüyorum ki eğitimin kilit taşı kesinlikle öğretmendir. Müfredat bir tiyatro metni gibidir. Bir tiyatro metnini yazarsınız ama oyuncu amatörse oyunu oynayamaz. Oysaki iyi yetişmiş ve iyi eğitimli öğretmenler hiç müfredat olmadan da sınıfını çok rahat bir şekilde eğitecek donanıma sahiptir” açıklamalarında bulundu. Öğretmenlerin eğitilmesinin önemine de vurgu yapan ve “Dünyanın hiçbir yerinde eğitim kalitesi öğretmen kalitesinin üzerinde değildir” diyen Prof. Dr. Safran, tatillerinden zaman ayırarak kursa katılan öğretmenlere ve kursun ev sahipliğini yapan İstanbul Üniversitesi’ne teşekkür etti.

“Kursta Öğrenilenler Ufkunuzu Açsın”

MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Semih Aktekin ise konuşmasında MEB’in öğretmen yetiştirmeye yönelik faaliyetlerinden bahsetti. TÜBA’nın işbirliğinde düzenlenen kursların öğretmenlerin entelektüel kapasitelerine bir yatırım olduğunu kaydeden Doç. Dr. Aktekin, “Biz sizlerden burada gördüğümüz örnekleri birebir uygulamanızı istemiyoruz. Burada gördükleriniz size ufuk açsın, başka uygulamalar için örnek olsun istiyoruz. Buradan hareketle daha geniş bir bakış açısıyla sınıflarınıza gittiğinizde, derslerinizi daha dinamik işlemenizi bekliyoruz” dedi. Bugün öğretmenlerin geleceğimiz olan çocuklara her zamankinden daha fazla özveri ve motivasyonla yatırım yapmaları gerektiğini kaydeden Doç. Dr. Aktekin, “Uygulamalı Bilim Eğitimi’nde farklı branşlarda ufuk açacak, dersleri daha zenginleştirilmiş metotlarla daha ilgi çekici şekilde aktarmamız için farklı üniversitelerden gelen kendi alanlarında uzman değerli hocalarımız güzel örnekler açıklayacaklar. Burada edindiğiniz tecrübelerle bunları farklı konulara ve ünitelere de uygulayarak inşallah derslerimizi bizler de bu şekilde işleyeceğiz” dedi. Doç. Dr. Aktekin kursun gerçekleştirilmesinde emeği geçenlere teşekkür ederek konuşmasını sonlandırdı.

Bilim ve Eğitim Öncelikli Konular Arasında Yer Almalı

TÜBA Başkanı Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar konuşmasında, dünyada temel bilim eğitiminde bir etkinlik sorunu olduğuna dikkat çekerek, “Bugün kalkınmanın temel dinamiği bir bakıma bilgiyi üretmenize, yaymanıza ve bunu etkin biçimde kullanıma sokmanıza bağlıdır. Bilgi çağı denilen bu çağda bilim ve eğitim kalkınmanın bir bakıma dinamosu konumunda. Bu bakımdan diğer alanların ötesinde bilim ve eğitim en başta gelen konudur desek yanlış olmaz” dedi.

Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar, ülkemizde bilim ve eğitim alanında nicel sayısal göstergeler bakımından ciddi atılımlar yapıldığını vurgulayarak konuşmasını şu şekilde sonlandırdı: “Sonuçların etkinliği bakımından olaya bakıldığında kat etmemiz gereken hayli mesafe olduğunu kabul etmemiz gerekir ki eksikliklerimizi tamamlayalım. Resmin güzel taraflarına bakarak sorunlarımızı doğru teşhis edip tanımlamamız söz konusu olamaz. Doğru tanımlayıp teşhis edemediğimiz sorunlara da etkili çözümler bulamayız. Bu basit gerçeği de hiçbir zaman aklımızdan çıkarmamak gerekiyor. Gittikçe olumlu sonuçlar almaktan memnun olduğumuz Uygulamalı Bilim Eğitimi kurslarımızı devam ettiriyoruz. Bu çerçevede beşincisini de İstanbul Üniversitesi’nde gerçekleştirmekten çok memnunuz.”

“Eğitimin Niteliği Artmalı”

İÜ Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak konuşmasında Türkiye Bilimler Akademisi 5. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu’nun açılışında bulunmaktan büyük bir mutluluk duyduğunu ifade ederek, “Ülkemizin 2023 hedefleri çerçevesinde eğitimin niteliğinin artmasının gereği doğdu. Bu artış araştırma kültürünün yaygınlaşması ve yeniliklerin ortaya çıkmasını sağlamalıdır. Eğitimde kaliteyi arttırmalıdır. Kalite hayatın her alanında ve tabi ki eğitimde de olmazsa olmazlardan. Eğitimde kaliteden bahsettiğimizde çeşitli sayısal parametreler, ölçütler dışında asıl odaklanmamız gerekenin hal, duruş, ilkeler ve değerler olduğunu düşünüyorum.  Dünyaya da baktığımızda benzer bir eğilimin yaygınlaştığını, yapılan çalışmaların sayılarından çok niteliklerinin öne çıktığını görüyoruz” şeklinde konuştu.

Ülkemizin temel bilimler alanında ilerlemesi gerektiğine vurgu yapan İÜ Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak konuşmasını şu sözlerle sonlandırdı: “Öğrencilerimizi geliştirecek öğretmenlerimiz için yapılacak çalışmalar da eğitimdeki önemli çalışmalar olarak geleceğimizi şekillendirmektedir. Bu nedenle olumlu etkisi uzun yıllar boyunca sürecek bir program olan Türkiye Bilimler Akademisi tarafından 2002 yılından beri yürütülen Bilim Eğitimi Programı’nda emeği geçen tüm çalışanlara ve katılımcılara bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum.”

180 Öğretmen Uygulamalı Eğitim Alacak

Kursa 11 farklı ilden toplam 180 öğretmen katılacak. Eğitim programı kapsamında TÜBA Bilim Eğitimi Çalışma Grubu Üyeleri, TÜBA Üyeleri ve Üstün Başarılı Genç Bilim İnsanı Programı ödül sahiplerinin de yer aldığı alanında uzman 50 akademisyen tarafından temel bilimler alanında uygulamalı eğitim verilecek.

“Fizik Öğretim Programı ve Bilim Eğitimi İlişkisi, Yenilenen Ortaöğretim Fizik Öğretim Programının Getirdiği Yenilikler, Biyolojide Doğru Bilinen Yanlışlar, Sorgulamaya Dayalı Laboratuvar Uygulamaları, Tarih Derslerini ‘Büyük Soru’ ile İşlemek, Matematikte Problem Çözme Stratejileri, Bilim Soru Sormakla Başlar ve Kimya Öğretim Programı ve Yeni Uygulamalar” gibi başlıklar altında gerçekleştirilecek olan program öğretmenlerin öğretme sürecinde, öğrenciyle fizik, kimya, matematik, biyoloji, fen bilgisi ve tarih alanlarında çok daha etkin bir iletişim kurma ve kanıta dayalı öğretim becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor.

Haber: İnci Serpil KUTSAR

İÜ Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü


Öne Çıkan Haberler

İstanbul Üniversitesi Fenerbahçe’yi Devirdi

İstanbul Üniversitesi’nden Mühendislik Yaklaşımı İle Sağlık Alanında İnovasyon

Daskyleion Antik Kenti’nde Yapılan Kazı Çalışmalarında 2 Bin 600 Yıllık Mutfak Bulundu

İstanbul Üniversitesi HESSEN Türk-Alman Eğitim Platformu ve Eğitim Fuarı’na Katıldı

Hizmet İçi Eğitimi Etkinliği Gerçekleştirildi

Bibliyoterapiyle Kitaplar Ruha İyi Gelecek