Osmanlı Dönemi Müziği Uygulama ve Araştırma Merkezi (OMAR) Tarz-ı Kadîm Konseri

 

Arşiv 2.konser

Türk Müziği İcra Heyeti

Şef: Gönül Paçacı

1. Bölüm

Rast peşrev “Dü-şems” – Fârâbî’ye atfolunmaktadır.


Rast kâr “Kâr-ı Muhteşem” – Abdülkadir Merâgî’ye atfolunmaktadır. (Muallim İsmail Hakkı Bey’in el yazısı notadan)


Rast nakış beste – Acemlerin


“Hem kamer hem zühre vü hem müşteri der âsüman”


Sazkâr peşrevi– Dimitrie Cantemir (Kantemiroğlu)


Sazkâr ağır semâî – İlya


“Nice bir bülbül-i nâlân gibi feryâd edeyim”


Sûzidilârâ yürük semâî – III. Selim Han


              “Âb ü tâb ile bu şeb hâneme cânân geliyor”


Segâh Hindî Lisânı - Düyek - Tasnîf-i Mîr (Kantemiroğlu Edvarı’nın Tahran nüshasından günümüz notasına aktarılmıştır, ilk seslendirme.)


Segâh yürük semâî – Buhûrîzâde Itrî Mustafa Efendi (Mes’ud Cemil Bey’in idaresindeki klasik koronun taş plakta yer alan icrası tarzında)


“Tûtî-i mûcize-gûyem ne desem lâf değil”


Segâh son yürük semâî – Lâ edrî (bestekârı belirsiz)


2. Bölüm

Hüseyni peşrev – Kul Mehmed


Hüseynî murabba beste – Hâfız Post


          “Çekdim el ümmîdi vasl-ı yardan şimden gerû”


Hüseynî murabba “Mecmua-i Sâz ü Söz’den” – Albert Bobowski (Ali Ufkî Bey)


         “Çekdim el ümmîdi vasl-ı yardan şimden gerû”


Hüseynî ağır semâî – Hâfız Kumral


          “Cemâlin mihr-i âlem-tâba benzer”


Hüseynî yürük semâî – Tab’î Mustafa Efendi


          “Dök dideden eşk-i teri sermâyesiz olmaz”


Hüseynî raksiyyeler “Mecmua-i Sâz ü Söz’den” – Albert Bobowski (Ali Ufkî Bey)


           “Sen oynadıkça kademi / Sevindirirsin âdemi”


           “Saç bağı takar başına / Gider sarayın içine”