|
Şişmanlığa
karşı anne sütü
Nüfusunun
yüzde 75'inde kilo problemi olan ABD'de yapılan bilimsel araştırmalar,
anne sütü ile beslenen bebeklerde, ileriki yaşam için aşırı kilo
riskinin diğer bebeklere oranla daha düşük olduğunu ortaya koydu.
Harvard Üniversitesince 15 bin çocuk üzerinde yapılan çalışmanın
sonuçlarına göre, anne sütü ile beslenmeyen çocukların, 9-14 yaş
arasında yüksek kilo alma riski, anne sütüyle beslenenlere göre
yüzde 22 daha fazla.
Ulusal Sağlık Enstitüsü, yaşları 3-5 arasında değişen 2 bin 685
çocuk üzerinde bir diğer çalışmada da benzer sonuçlara ulaşıldı.
Yapılan her iki araştırmanın da anne sütü ile beslenmenin kilo problemi
riskini azalttığını ortaya koyduğunu söyleyen yetkililer, bunun
çocukların sağlığı kadar annelerin de sağlığı açısından önemli olduğunu
vurguladılar.
Pediatri uzmanlarınca bebeğin emzirilmesi gereken ideal süre 6 ayken,
istatistiklere göre ABD'de annelerin yüzde 65'i ilk hafta bebeğini
emziriyor, altıncı ayda bu rakam yüzde 29'a kadar düşüyor.
Harvard Tıp Okulundan Matthew Gılman, bebeklerin kısa bir süre için
de olsa emzirilmiş olmalarının, sonraki yaşamaları için olumlu sonuçlar
doğurduğunu belirtti. Gilman, anne sütü ile beslenmenin artmasıyla
obezitenin azalacağını da dile getirdi.
Herald Tribune
|